وبلاگ

کادوی روز ولنتاین

کادوی روز ولنتاین

کادوی روز ولنتاین

برای تاریخچه پیدایش ولنتاین افسانه مشهوری وجود دارد. طبق این افسانه، امپراتور روم معتقد بود که مرد‌های جنگجوی مجرد، به‌دلیل عدم وابستگی به همسر و فرزند، عملکرد بهتری از خود نشان خواهند داد و به‌این‌ترتیب ازدواج را برای آن‌ها ممنوع اعلام کرد. در ‌این ‌بین کشیشی به نام «والنتین» به‌صورت مخفیانه این پسران جنگجو را به عقد دختران محبوبشان در‌می‌آورد.

امپراتور روم از این ماجرا با‌خبر می‌شود. والنتین را به زندان می‌اندازد و سپس در روز ۱۴ فوریه او را اعدام می‌کند. البته برخی منابع نیز می‌گویند که این کشیش در زندان نیز با دختر نابینای زندان‌بان آشنا می‌شود و به‌خاطر عشق سرشار والنتین به او، بینایی دختر بر‌می‌گردد.

کادوی روز ولنتاین

کادوی روز ولنتاین

 

پس از اعدام والنتین در روز ۱۴ فوریه، او به‌عنوان نماد عشق شناخته شد. مردم دنیا هر سال در ۱۴ فوریه، روز عشق یا ولنتاین را محترم می‌شمارند. در این روز کسانی که یکدیگر را دوست دارند، با دادن هدیه‌های مختلف و گفتن جملات محبت آمیز به‌یکدیگر این روز مقدس را گرامی می‌دارند و بار‌ دیگر عشق و علاقه خود را به یکدیگر یاد‌آور می‌شوند.روز ولنتاین  در تقویم شمسی ۲۵ بهمن ماه خواهد بود.شما میتوانید با دادن گل ویا یک هدیه عزیزانتان را خوشحال کنید.

wahacarana gift

معادل ایرانی ولنتاین

روز عشق ایران باستان (سپندار‌مذگان) چیست؟
«سپندار مذ» به‌معنای فروتنی و عشق زمین و پسنوند «گان» به‌معنی جشن است

حدود دو هزار سال پیش از آن که نماد ولنتاین ظهور پیدا کند، قوم آریایی‌ها روزی را به‌عنوان روز عشق یا سپندار‌مذگان نامیدند. زرتشتیان در تقویم، پنجم اسفند ماه هر‌سال جشن سپندار‌مذگان را بر‌پا می‌کنند. واژه «سپندار‌مذ» لقب ملی زمین محسوب می‌شود و به‌معنای گسترش‌دهنده، فروتن و نماد عشق است. زمین افراد را بدون توجه به زشتی و زیبایی آن‌ها نگاه می‌کند و مثل مادری با‌محبت آن‌ها را در دامان خود پروش می‌دهد. پسوند‌«گان» نیز در لغت به‌معنی جشن است و از‌این‌رو «سپندار‌مذگان» به جشن روز زمین و عشق شناخته می‌شود.

 

wahacarana cosmetice

فروشگاه واکارانا در زمینه انتخاب بهترین کادو با بودجه ی شما در بیست و چهار ساعت شبانه روز آماده ارائه ی خدمات برای انتخاب بهترین کادو با بودجه ی شماست.گل رز عروسک شکلات محصولات آرایشی زیورآلات و جواهرات دعوت به یک کافه یا رستوران لباس‌های ست ماگ دفتر خاطرات عاشقانه قاب عکس شما میتوانید با انتخاب یکی از هدایای بالا عزیزان خود را در روز ولنتاین خوشحال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *