وبلاگ, آموزش, اقتصادی, واکارانا

ده نکته برای بهبود خلاقیت و ابتکار در محل کار

ده نکته برای بهبود خلاقیت و ابتکار در محل کار

ده نکته برای بهبود خلاقیت و ابتکار در محل کار

۱. افزایش تحرک ورودی: با در اختیار قرار دادن منابع، اطلاعات، ایده ها و ابزارهای مورد نیاز برای کارکنان، شانس های پیدا کردن راه های جدید برای بهبود کار را فراهم می کنید.

۲. برنامه ریزی جلسات ایده پردازی: برگزاری نشست های ایده پردازی را می توان برای جمع آوری ایده های خلاقانه ، ارائه فرصت برای تحلیل آن ها و تعالی و گسترش آن ها به کار گران دیگر استفاده کرد.

۳. ايجاد فضا و محيط كار يراني: تكان دادن بيشتر كارمندان به مقابله با مشكلات و بهبودتوانايي هاي خود ، تشويق اندیشه هاي خلاقانه آن ها و نهایتا جلب انگیزه برای بهبود تجربیات کاری، به کمپین های ایده پردازی فضا می دهد.

۴. برنامه ریزی پروژه های غیررسمی : اجازه دادن به کارکنان برای ورود به پروژه های غیر رسمی و ایده های خلاقانه در خارج از حوزه عملکرد رسمی آنها می تواند محفز و انگیزه آنها را برای شرکت در ایده های خلاقانه و بدست آوردن تجربیات متنوع بیشتر کند.

۵. تشویق به نوآوری: ایجاد تشویق و پاداش‌های برای پیشنهاد‌های موفق و خلاقانه، می‌تواند ارگانیزاسیون را به سمت الهام بخشیدن خلاقیت کارکنان و ارائه راه حل‌های سازنده به روش جدید منحرف کند.

۶. تشکیل تیم های چند زبانه: تشکیل تیم هایی با زبان های، فرهنگ ها و تخصص های متنوع، دنیای جدیدی از امکانات، عقلیت و تفکر خلاقی ایجاد می کند.

۷. بازخورد صادقانه: یکی از موارد اساسی در طراحی بهبود خلاقیت، ارائه بازخورد صادقانه به کارکنان است. بدین منظور می‌توان بازخورد مثبتی به افرادی که ایده هایی بیشتر و میانگینی به منظور پیشرفت خلاقیت در سازمان ارائه می دهند.

۸. ایجاد فضای مشارکت: ساخت فضای اجتماعی، جلسات، مسابقات و کارگشا باعث رشد فرآیند یادگیری و تحرک دهنده برای توانمند سازی افراد، ارتقاء ارتباطات و گسترش شبکه های بنیاد تحرک شرکت شده اند.

۹. آموزش و توسعه عمومی: آموزش و توسعه کارکنان به روز رسانی آنها با رویکرد های ایده ای و ارائه شیوه های آموزشی موثری ویژه می تواند مسیر خلاقیت را هموار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *